måndag 13 juli 2009

Diagnos?

Det går verkligen upp och ner för Mini. Jag tycker ändå hon är förvånansvärt glad och pigg många stunder. Ibland är hon förstås hängig, seg och trött. Inte alls konstigt. Jag ringde Djursjukhuset idag igen. Jag kände att jag hade frågor och funderingar som jag vill ha svar på, så därför ringde jag och bokade telefontid med veterinär. Det var lättare sagt än gjort. Receptionisten ville ha reda på mina frågor och sagt och gjort, jag sa att jag vill veta provsvaren så fort de vet något och inte vänta till på torsdag. Efter en stunds tystnad i luren sa hon att de hade inte fått svar på odlingen de gjorde, men däremot visar testen positivt både för borrelia och erlichias. Hur mycket och svårt vet man tydligen inte än, förrän biopsin är gjord och analyserad. Men det är inte konstigt att skruttan mår dåligt, om hon har råkat ut för inte bara en utan två sjukdomar från världens parasiter!

Jag var och bytte mat idag också, för att se om hon gillar någon annan bättre. När jag kom hem åt hon faktiskt lite av den. Jag tänkte att den kanske är en hit, men det är omöjligt att säga för hon kan rata den sekunden efter.Nu på kvällspromenaden tänkte jag skoja till det lite och "låtsas" hitta mat bland buskarna. Wow, vilken nos jag har!! Men icke, det var väl ingen skatt jag hade hittat. Nä, hon bara rynkade lite på näsan och gick därifrån. Suck. Var tvungen att köra lite tvångsmatning med spruta på henne nu. Hon behöver allt hon kan få. Man känner verkligen de flesta benen i henne väl nu. Ingen rolig känsla alls. Jag håller alla tummar jag kan! Får nog lite hjälp av gamla katten också. :)


Inte kan man tro att denna killen är 14 år!! :)

2 kommentarer:

Anneli sa...

Hej !
Jag håller verkligen både tummar och tår för att Mini ska bli frisk igen. Inte undra på att hon mår dåligt med dessa två sjukdomar i kroppen.
Hon borde ju få medicin så fort som möjligt,tycker man.Ju snabbare desto bättre.
Ge Mini en krya-på-dig kram !
Hälsningar Anneli

Mini & Me sa...

Tack!! Hon får antibiotika, men har inte svarat på den som de hade hoppats. På måndag har hon ätit den i 20 dagar. Hoppas proverna på torsdag visar att det går åt rätt håll.