torsdag 11 februari 2010

Vara eller inte vara...

Det blir inte av. Jag skriver nästan aldrig här längre. Frågan är om jag ska lägga ner bloggen, pausa eller ta tag i mitt skrivande. Visst att jag har mycket runt omkring, men några rader ska man kunna få ner ibland. Det lutar åt att ta en paus och skriva när jag har lust och inte känna mig tvungen.

Läget just nu är bra. Vi var inne med Mini på Djursjukhuset häromdagen. Det var dags för blodprov för att kolla av om den blodtryckssänkande medicinen har underlättat för hennes njursjukdom. Har inte fått något svar än, så det återstår att se om värdena är bättre.

Min lilla försvunna katt Ilse syntes till för ca 3 veckor sen. Det var vi själva som såg honom på parkeringen utanför huset. Jag gick ut på balkongen och kallade på honom. Han stannade och lyssnade och vände sedan om för att springa och gömma sig under en bil. När jag hann ut, var han puts väck. Han såg iaf välmående ut och har nog för roligt för att komma in igen. Skygg är han för allt och alla, tydligen även mig. Skulle jag få tag i honom nu, så skulle jag inte tvinga honom att vara innekatt igen. Jag skulle däremot sätta på halsband eller liknande, så att man kan nå mig ifall något händer. Äventyrskatt det där.. 15 år gammal!!

I helgen har jag mitt sista möte som sekreterare på Brukshundklubben. Jag valde att hoppa av efter ett år. Det finns så mycket annat jag vill lägga tiden på och vill hellre ställa upp för klubben när jag kan och har lust och inte måste. Och nu ska jag börja åka upp och träna med Mini istället!

1 kommentar:

Ann Chatrin sa...

Hej
Va skönt att allt är bra. Hoppas att proverna visar på det också. Vilken katt, hur kan man byta från att ha varit innekatt till att bli utekatt? Katter brukar ju vilja ligga på filten och bara mysa...
Azra skicka nospussar till Mini
Ann Chatrin